هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

ام ابیها(س)

علی به بچه ها گفت: مواظب باشید صدای گریه اتان  بلند نشود . 

خودش اما بیش تر از همه بی تابی می کرد. اسماء آب ریخت ٬او فاطمه اش را غسل داد . 

ام کلثوم ! زینب ! سکینه ! فضه ! حسن ! حسین ! بیایید با مادرتان خدا حافظی کنید که دیدار بعدی توی بهشت است. 

بچه ها سرشان را گذاشتند روی سینه ی مادر شروع کردند به گریه.در همین لحظه دستهای فاطمه از کفن بیرون آمد و ناله ی پر مهرش شنیده شد ٬حسن و حسین را در بغل گرفت . 

از آسمان ندا آمد :یا علی ! بچه ها را از مادرشان جدا کن .                

ملائکه آسمان ها به گریه در آمدند.... 

کتاب مادر آفتاب  

 

ایام سو گواری حضرت زهرا (س)بر دوست دارانش تسلیت باد

ازدواج

 

 

از نظر جامعه شناسی خانواده کوچک ترین واحد اجتماع است ویکی از نهاد های اجتماعی است که مسئو لیت هایی دارد واز بهم پیوستن این نهاد کوچک جامعه تشکیل می شود. 

برای اینکه به اهمیت  وارزش این نهاد اجتماعی پی ببریم لازم است که بهتر و دقیق تر به ابعاد مختلف  آن نظر بیاندازیم که این اصل و نهاد چقدر در تمام ابعاد زندگی ما اهمیت دارد .

ناگفته نماند که علاوه بر جامعه و فرهنگ ایرانی ما در جهان نیز  این واحد کوچک از اهمیت خاصی بر خوردار است و مهمترین موضوعی که با آن شروع می شود ازدواج است . 

ازدواج یکی از مقدس ترین و مستحب ترین فرائض است که در شریعت ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است وبه فرمایش رسول اکرم (ص)مستحب موکد است . 

در روایات و آیات بر انجام آن بسیار سفارش شده است و دلایل متعددی بر آن بر شمرده اندکه  

عمده آنان دال بر جلوگیری از انحرافات و آسیب های اجتماعی ،اخلاقی ،روحی ،و......دارد

که نمی خواهیم به این موارد بپردازیم . 

نکته ای که حائز اهمیت است اختیار انسان در این امر مهم است  ،

در یک خانواده هیچکس در مورد اینکه چه پدر یا مادری یا خواهر و برادری داشته باشد اختیاری ندارد ، کسی نمی تواند تعیین کند که مادر من فلان خانم باشد یا پدر م فلان شخصیت علمی باشد ویا خواهران و برادرانم چه کسانی باشند حتی در مورد اینکه در چه شهری بدنیا بیاییم هم اختیاری نداریم هر کس در جایی متولد شده که  پدر و مادرش تعیین کننده آن بوده اند .

اما تنها اختیاری که انسان در ابعاد خانوادگی دارد انتخاب همسر است که مهم ترین و اساسی ترین حق یک فرد است این حق بزرگ تعیین کننده زندگی آینده خود و فرزندان است . 

انتخابی که در آن هم کفو بودن و هم شان بودن و هم فکر بودن مطرح است . 

انتخابی که به قول قرآن  برای هم لبا سهن باشند در مشکلات یار و یاور یکدیگر باشند واز همه مهم تر انتخاب مادر خوب برای فرزندان خود باشد که اصل بسیار مهمی است که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد .

به امید اینکه جوانان میهن اسلامی امان به آنچنان بلوغ فکری و عاطفی دست یابند که در گذر از مسائل احساسی به موارد مهم زندگی هم توجه داشته باشند . 

در روزهای اخیر شاهد ازدواج های عزیزانی بودیم که خیلی خوشحال کننده و مسرت انگیز بود خصوصا اینکه سن ازدواج رو به کاهش است که علاوه بر خوشحالی ،دقت و توجه بیشتری را می طلبد .