هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

اجابت دعا

و از گنجینه های رحمت او چیزهایی را درخواست کن  که جز او کسی نمی تواند عطا کند٬مانند عمر بیشتر٬تندرستی بدن٬ و گشایش در روزی .سپس ٬خداوند کلید های گنجینه های خود را در دست تو قرار داده که به تو اجازه دعا کردن داد٬پس هر گاه اراده کردی می توانی با دعا ٬درهای نعمت  خدا را بگشایی ٬تا باران رحمت الهی بر تو ببارد.

هرگز از تاخیر اجابت دعا ناامید مباش٬زیرا بخشش الهی به اندازه نیت است ٬گاه در اجابت دعا تاخیر می شود تا پاداش در خواست کننده  بیشتر و جزای آرزومند کامل تر شود٬گاهی در خواست می کنی ٬اما پاسخ داده نمی شود ٬زیرا بهتر از آنچه که خواستی به زودی یا در وقت مشخص ٬به تو خواهد بخشید٬ یا به جهت اعطاء بهتر از آنچه خواستی ٬دعا به اجابت نمی رسد...


نامه ۳۱نهج البلاغه

نیایش

معبودا !

مرا به بزرگی چیزهایی که داده ای آگاه و راضی کن تا

کوچکی چیزهایی که ندارم آرامشم را به هم نریزد.

یأس

یاس از جنود شیطان است ومومن هرگزدل به یاس نمی بازد.طغیان آب رودخانه ابتلایی است که ایمان من و تو در کشاکش مبارزه آزموده شود٬ اگر نه همه ذرات جهان ٬از پای تا سر٬مسخر اولیای خدا هستند. 

انگیزه های مادی در وجود انسان ذخایری محدود دارند و تنها ایمان است که راه به خزائن نا محدود غیب دارد.انسان متقی هرگز به بن بست نمی رسد٬چرا که رزق او از طرقی لا یحتسب نازل می شود. 

اگر غربال ابتلائات نباشد٬چگونه خبیث از طیب جدا شودو چگونه انسان به کمال رسد؟ 

جنگ دشوار ترین عرصه ابتلای آدمی است و خلیفه الله را باید که به یک چنین ابتلایی کربلایی بیازمایند. 

 

 سید اهل قلم مرتضی آوینی