هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

آری اینچنین شد برادر...

در هفته پیش شنیدیم،شهدایی را در دانشگاه الزهرا(س)می خواستند  

دفن کنند ولی دانشجویان با بی احترامی ممانعت کردند. 

 

ماشهدایمان را دوست داریم ،برای آنان حرمت قائلیم ،روح آنان برایمان مقدس است وحضور آنان را احساس می کنیم واز اینکه به آنان بی حرمتی می شود نگران وناراحتیم !!! 

ولی چه خوب است به جای چنگ زدن به پوسته اسلام کمی هم به عمق اسلام نگاه بیندازیم! 

اگر دستوری در آموزه های دینی ما داده شده است ،هدف و مقصدی در آن وجود داشته است مگر نه این است که در فقه ما گفته شده: 

((کلما حکم به عقل حکم به شرع وکلما حکم به شرع حکم به عقل ))

هر چه را که عقل به آن حکم می کند شرع نیز به آن حکم می کند وهر چه را که شرع به آن حکم می کند عقل نیز به آن حکم می کند! 

 از اینکه قبور شهدا را در دانشگاه ببریم و به دانشجویی که با ابتدایی ترین مسائل اسلام بیگانه است نشان دهیم ،و او آنچنان اسلام رابه سخره بگیرد که داد از نهادمان بلند شود ،آیا او را متحول کرده ایم،آیا  او را با فرهنگ شهادت می خواهیم آشنا کنیم ، آیا بهتر نیست برای متحول شدن جوانان در عصر حاضر چاره دیگری بیاندیشیم !!! 

اگر هم می خواهیم اقدامی کنیم قبلا زمینه های لازم را فراهم  سازیم! تغییرات وتاثیرات فرهنکی نیاز به تعمق،مداومت ودقت بیشتری دارد،خوب است در عرصه فرهنگی برای اینکه اقداماتمان مفید و موثر واقع شود کمی علمی تر و عمیق تر و جدی تر به مسائل نگاه کنیم تا نگوییم چرا دشمنان گوی سبقت را ربوده اند....! ما کاری جز استفاده به نفع خودمان از ارزشها و مخصوصا شهدا نداریم؟ شهدا! ما را ببخشید که به جای رهروی از شما و آویزه کردن منش و راه شما، دنبال .... ما با حسین زهرا (ع) هم همین کار را کرده ایم.ما هیچوقت وارد عمق کارهایمان نمی شویم و در پوسته می مانیم. چه خوش گفت آن رندکه، چه می خواستیم و چه شد..........!!!!!  

نظرات 1 + ارسال نظر
بهروز سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 03:12 ب.ظ

حاجی جان!
هرچند من با بخشی از نظر شما که منزوی کردن خاک ویاد شهیدان در گورستان هاست موافق نیستم چرا که خیلی ها با خیلی چیز ها مخالفند وممکن است بخاطر جهالت اهانتی هم بکنند اما ما نباید از اهانت های بی ارزش آن ها جامعه را از این پرچم های عشق و ایمان ونماد های آزادگی وتذکر خوبی ها بینصیب کنیم.
در حالی که برای خیلی های دیکر که خاکشان هم نمانده در میادین شهر پیکره سنگی می تراشند.
ولی با اصل حرف شما در باره تمهید شرایطی که بی احترامی به این پرچم های عزت وشرف است نشود واین که در خیلی چیز ها در پوسته مانده ایم کاملا موافقم.می دانم موافقت ومخالفت من ارزشی نداردولی خواستم یه چیزی گفته باشم!

سلام
بهروز جان از اینکه مطالب را با توجه می خونی ممنون
من منظوزم این نبود که خاک ویاد شهیدان زا در گورستان ها منزوی کنیم !
دز تمام دنیا شهدای جنگهایشان زا در دانشگاهای بزرگ برای یاد بود دفن میکنند اما برای هر کاری پیش زمینه ای می خواهد! نه برای این کار بلکه برای هر کار فرهنگی دیگر نیز همینطور است .اما خیلی وقتها کارهای خوب وبزرگ را اگربذون برنامه انجام دهیم اثر مغکوس می گذارد و نتیجه اش
می شود اینی که می بینیم ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد